کتابخانه

تاریخچه کتابخانه

کتابخانه دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر در طبقه همکف قرار دارد. این کتابخانه شامل یک سالن بخش­‎بندی شده، قفسه‎­های کتاب، میز امانت و تعدادی میز مطالعه را در خود جای داده است. این کتابخانه دارای بیش از 5000 جلد کتاب فارسی و بیش از 6000 جلد کتاب لاتین، 142 عنوان نشریه لاتین، 10 عنوان نشریه فارسی و بیشاز 1000 عنوان پایان نامه و تعدادی لوح فشرده فارسی و لاتین است.
 همچنین این کتابخانه دارای نرم افزار جامع تحت وب آذرسا جهت جستجو، بازیابی و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات می­‎باشد. پوشش موضوعی منابع کتابخانه در برگیرنده علوم ریاضی، آمار و کامپیوتر می‎­باشد.

با توجه به این‎­که تا پایان سال 1392 کتابخانه دانشکده علوم ریاضی با کتابخانه دانشکده علوم ادغام بوده (از جهت مکان) و از ابتدای سال 1393 به دانشکده علوم ریاضی انتقال داده شده، به­ دلیل کمبود شدید فضای نگه‎داری، نشریات، منابع مرجع و بیشتر از نیمی از کتاب‎های لاتین در کتابخانه دانشکده علوم باقی مانده‎اند.
کتابخانه دارای 3 دستگاه رایانه متصل به شبکه می­‎باشد که از این تعداد، 1 دستگاه ویژه جستجوی مراجعان، 1 دستگاه ویژه امانت و 1دستگاه ویژه ورود اطلاعات می‎­باشد.
هم‎چنین کتابخانه دارای یک دستگاه چاپگر، یک دستگاه پرس کارت و یک دستگاه کولر اسپیلت می‎­باشد.
 

فضای مطالعه برای آقایان برای 14نفر مهیا است.